Ruszył nabór wniosków do 8 edycji konkursu „Miejsce Przyjazne Seniorom”. Finalistom konkursu zostaną przyznane certyfikaty wyróżniające ich działalność na lata 2022-2024.
Organizatorami konkursu jest Warszawska Rada Seniorów, Dzielnicowe Rady Seniorów oraz Miasto Stołeczne Warszawa. Ze strony Miasta konkurs realizuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych, Zespół Realizacji Polityki Senioralnej.
Idea konkursu
W konkursie wyróżniane są instytucje, firmy i organizacje, wydarzenia cykliczne i osoby, które w szczególny sposób wychodzą naprzeciw potrzebom starszych mieszkańców Warszawy. Certyfikaty przyznawane są w 7 kategoriach:
- administracja publiczna,
- kultura,
- edukacja i oświata,
- zdrowie i pomoc społeczna,
- sport i rekreacja,
- gastronomia,
- punkty usługowo-handlowe.
W ramach konkursu mogą być przyznawane także jednorazowe, indywidualne wyróżnienia dla osób, które w szczególny sposób angażują się w działania na rzecz warszawskich seniorów.
Warunki uczestnictwa
Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić wniosek o przyznanie certyfikatu (Załącznik nr 1) i dostarczyć go do Kancelarii Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa, z dopiskiem „ZGŁOSZENIE do konkursu Miejsce Przyjazne Seniorom”. Wniosek musi zostać dostarczany jedną z wybranych ścieżek:
- osobiście,
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na w/w adres,
- jako skan wniosku w formie cyfrowej przesłany na adres: senioralna@um.warszawa.pl
Terminy konkursu
- do 30.09.2022 – nabór wniosków (decyduje data wpływu);
- do 15.10.2022 – ocena formalna wniosków przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy oraz ich przekazanie do dzielnicowych rad seniorów;
- do 30.11.2022 – rozpatrzenie wniosków przez dzielnicowe rady seniorów;
- pierwszy kwartał 2023 roku – decyzja Kapituły Konkursu o przyznaniu certyfikatów.
Zapraszamy do składania wniosków.
