Warszawska Rada Seniorów składa się z 26 osób. Z jej inicjatywy od dwóch lat organizowany jest m.in. konkurs „Miejsce Przyjazne Seniorom”. Zgodnie ze statutem, do zadań Rady należy: wspieranie procesów konsultacyjnych wzmacniających zaangażowanie obywatelskie seniorów, inicjowanie działań na rzecz seniorów i dialogu międzypokoleniowego, opiniowanie projektów aktów wydawanych przez organy m.st. Warszawy dotyczących spraw ważnych dla seniorów, opracowywanie we współpracy z Branżowymi Komisjami Dialogu Społecznego kierunków, standardów, rozwiązań i działań na rzecz seniorów, a także współpraca z Urzędem m.st. Warszawy przy monitorowaniu Programu Warszawa Przyjazna Seniorom na lata 2013–2020 oraz współpraca z dzielnicowymi radami seniorów w zakresie monitorowania i rozwiązywania problemów seniorów.
Funkcje i zadania Warszawskiej Rady Seniorów
1. funkcja konsultacyjna
- rozwijanie postaw obywatelskich seniorów przez włączanie ich do procesów konsultacyjnych,
- opiniowanie projektów aktów wydawanych przez organy m.st. Warszawy, a dotyczących spraw ważnych dla seniorów;
2. funkcja doradcza
- opracowywanie we współpracy z Komisją Dialogu Społecznego (KDS) kierunków, standardów, rozwiązań i działań na rzecz seniorów,
- współpraca z Urzędem m.st. Warszawy przy monitorowaniu Programu Warszawa Przyjazna Seniorom (WPS),
- współpraca z dzielnicowymi radami seniorów (DRS), instytucjami i innymi podmiotami w zakresie monitorowania i rozwiązywania problemów seniorów;
3. funkcja inicjatywna
- rozpowszechnianie aktualnych informacji o sprawach ważnych dla seniorów,
- inicjowanie działań na rzecz seniorów i dialogu międzypokoleniowego,
- inspirowanie działań na rzecz rozpoznawania i diagnozowania potrzeb seniorów;
- podejmowanie działań zmierzających do powoływanie rzeczników mieszkańców domów pomocy społecznej.