Organizatorami konkursu „Miejsce Przyjazne Seniorom” są: Warszawska Rada Seniorów, dzielnicowe rady seniorów oraz Miasto Stołeczne Warszawa. Ze strony Miasta konkurs realizuje Biuro Pomocy i Projektów Społecznych, Zespół Realizacji Polityki Senioralnej.
Realizacja konkursu promującego instytucje zainteresowane potrzebami osób starszych – z wyłączeniem podmiotów, które statutowo podejmują działania na rzecz seniorów – jest jednym z założeń Programu „Warszawa Przyjazna Seniorom na lata 2013 – 2020”.
Głównym celem akcji jest wyróżnienie i promowanie: instytucji, przedsiębiorstw, organizacji oraz wydarzeń cyklicznych realizowanych na terenie m.st. Warszawy, które są otwarte na potrzeby osób starszych. Promujemy miejsca bez barier architektonicznych, oferujące atrakcyjne i praktyczne dla seniorów zniżki oraz ulgi. Jakość świadczonych usług (płatnych i bezpłatnych) wychodzi poza standardową komunikację z konsumentem i opiera się na zrozumieniu potrzeb osób starszych. Potencjalni laureaci to przede wszystkim miejsca, gdzie senior jest traktowany godnie, z należytym dla jego wieku szacunkiem oraz wyrozumiałością. Ważne jest, aby personel był przeszkolony i poinformowany o tym jak komunikować się z seniorami. Uprzejmość i chęć rozwiazywania problemów, choćby poprzez udzielanie prawdziwych i szczegółowych informacji jest kluczowa.
Ideą konkursu jest zmienianie świadomości społeczeństwa, instytucji i biznesu poprzez promowanie pozytywnego pro-seniorskiego podejścia, poprzez wyróżnianie tych placówek, które w swojej działalności spełniają wymienione kryteria.